Cultura

Acomiada’t del gener amb totes les propostes de l’#agendaLleida!

Agenda cultural i d'oci de la demarcació de Lleida del 27 al 29 de gener del 2023

Marta Romera
  • gener 27, 2023
  • 4 min read
Acomiada’t del gener amb totes les propostes de l’#agendaLleida!

Un cap de setmana més LleidaDiari.cat arriba amb l’agenda cultural i d’oci de la demarcació de Lleida. No et perdis totes les activitats que s’ofereixen i gaudeix dels dies festius amb totes i cadascuna de les programacions.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

  • La ciutat de Balaguer acull el dissabte dia 28 de gener els actes amb motiu de la Nit de la Sardana. Els actes previstos començaran a les 17.30 h al Museu de la Noguera, on s’oferirà una visita comentada a l’exposició ‘Costumari balaguerí. Folklore i tradicions’, en la qual es proposa un recorregut històric per les expressions materials de la memòria de les festes, els costums i la cultura popular de la ciutat.
  • Espot Esquí acull fins al 29 de gener els mundials FIS Para Alpine Ski 2023, un certamen en què participen 87 atletes de 26 països. Aquesta competició a més dels esquiadors ha portat fins al Pallars Sobirà més de 450 persones entre esportistes, entrenadors, equip tècnic, familiars i amics. Xavier Bigordà, director de l’estació d’Espot, ha explicat que han hagut de contractar 40 persones extra pels dies de la competició.
  • Després de l’èxit de ‘Preludi 23’, que va obrir l’any de concerts de l’OJC a Artesa de Segre, aquest diumenge segueix la intensa activitat musical de l’orquestra lleidatana a Tàrrega. ‘Ballant amb Txaikovski’ és el programa que portarà l’OJC al Teatre Ateneu a les 18 hores. En aquest concert, podrem escoltar ‘El Trencanous Suite Op. 71a’ i ‘El Llac dels Cignes Suite Op. 20a’ del compositor romàntic Piotr Ilitx Txaikovski.
  • Ka Teatre proposa al públic un espectacle sobre la importància de donar valor a les petites coses del dia a dia. ‘Sota sola’, inclòs en la programació ‘Amb la Tribu’ de LaTemporada Lleida, arriba al Teatre Municipal de l’Escorxador aquest diumenge, 29 de gener, a les 12 hores.
  • ‘Unveiling’ (Descobriment/Revelació) és el projecte que ha unit al quintet Spanish Brass, un dels grups de cambra més dinàmics i consolidats del panorama musical internacional, i a Joseph Alessi, trombó solista de la Philharmonic New York Orchestra, dalt de l’escenari. Serà a l’Auditori Municipal Enric Granados aquest diumenge, 29 de gener, a les 19 hores, en el marc de la programació de LaTemporada Lleida.
  • ‘El bon policia’ de Maldà Teatre arriba aquest dissabte, a les 20 hores, a l’Escorxador en el marc de la programació d’arts en viu de LaTemporada Lleida. “El bon policia” és una afilada comèdia de Santiago Rusiñol que, en estrenar-se l’any 1905, va provocar un gran enrenou de crítica i no va deixar ningú indiferent.
  • La 28a Temporada d’Arts Escèniques de Tàrrega encara la seva recta final de representacions al Teatre Ateneu. La propera i penúltima cita del cicle arriba aquest dissabte 28 de gener (20:30h) amb un multipremiat text que porta a escena la companyia basca Tanttaka Teatroa. Es tracta de ‘Mi hijo solo camina un poca más lento’, un commovedor muntatge que parla sobre la memòria, el pas del temps o la solitud.
  • Tàrrega celebrarà el diumenge 29 de gener una nova edició dels Tres Tombs, festa centenària que a la capital de l’Urgell data del segle XIV. La Societat de Sant Antoni Abat, amb suport de la Regidoria de Cultura, manté viva aquesta tradició participativa com a exponent de cultura popular i homenatge a la pagesia. Igual que l’any passat, els emblemàtics Tres Tombs a la plaça del Carme s’avançaran a les 11 del matí i tornaran a comptar amb bestiari convidat de fora vila, en aquest cas l’Ovella de Castellví i Lo Marrà de Tremp.
  • Arriba la 7a Cursa Agro-Llobera Sant Blai, la més plana que has fet mai. La cursa tindrà lloc el diumenge 29 de gener, a les 10 del matí, en un circuit de 5 km, tot urbà, que es pot recórrer amb una o dues voltes i amb molt poc desnivell. El traçat pla és ben atractiu pels atletes que busquen el seu millor temps.
Marta Romera
Sobre l'Autor

Marta Romera

Marta Romera (Castelló de la Plana, 1989). Llicenciada en periodisme per la URV. Redactora de LleidaDiari.cat des del 2017. Durant cinc anys va ser redactora al diari 'La Mañana' de Lleida i en l'actualitat col·labora a Onda Cero Lleida. També és corresponsal de l'Agència EFE a la demarcació de Lleida. El meu Linkedin

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *