

La zona que la Fira Agrària de Sant Miquel i el saló Eurofruit dediquen tradicionalment als tractors ha assolit una plena ocupació amb la presència de dotze empreses del sector que oferiran una mostra d'uns 150 tractors de totes les marques i de tot tipus, des dels petits als d'alta potència (251 CV o més). L'exposició inclourà tractors de potència, pes, dimensions i característiques molt variades. Així, n'hi haurà per a tipus de cultius específics (estrets, multipropòsit, cerealista, etc.); de mecànica variada (eix davanter motriu, doble tracció, etc.) i de diferents trens de rodament (rodes, cadenes).
A més dels tractors, els sectors presents a la Fira Agrària de Sant Miquel i Eurofruit seran el de la maquinària agrícola, l'agricultura de precisió, els equips i els serveis per a l'agricultura i la ramaderia, els productes agroalimentaris de proximitat, el viverisme, els fertilitzants, els regs, la maquinària d'obra pública, els sindicats agraris, l'automoció, els serveis financers i les assegurances. La 64a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 33a edició del saló Eurofruit tindran lloc del 27 al 30 de setembre i acolliran més de 300 expositors de l'Estat espanyol i d'altres països europeus. El programa d'activitats paral·leles oferirà més de 50 propostes entre jornades tècniques, conferències, presentacions, demostracions de drons en agricultura de precisió, reunions professionals i demostracions de productes i aliments.
El destacat paper dels drons
L'agricultura de precisió, i més concretament l'aplicació dels drons, s'està consolidant com un dels sectors més dinàmics dins la Fira de Sant Miquel de Lleida. Enguany, i de la mà de l'associació LleidaDrone, aquests aparells tindran un protagonisme destacat per mitjà d'un ampli programa d'activitats que inclourà demostracions en viu, un servei d'atenció de consultes per als visitants interessats en el tema, sessions d'iniciació per als infants i la presentació de l'innovador projecte Dronecoria. Cal recordar que la 64a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i la 33a edició del saló Eurofruit tindran lloc del 27 al 30 de setembre.

En el decurs de la presentació de les activitats de drons a la Fira de Sant Miquel que va tenir lloc el passat mes de juliol, Àngel Ros, el llavors alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, van incidir en la importància que està assolint aquesta tecnologia en la gestió dels recursos agraris, especialment els agrícoles i els forestals, i va afegir que Lleida és capdavantera en l'àmbit dels drons en l'àmbit mundial, destacant precisament l'associació LleidaDrone. Per la seva banda, Oriol Oró, director general de Fira de Lleida, va assegurar que la Fira de Sant Miquel i Eurofruit són el marc perfecte per a qualsevol tecnologia —com els drons— que contribueixi a una millor gestió dels regs, els fertilitzants i els fitosanitaris.