Amb l’eslògan ‘Batega amb el comerç’ es dona el tret de sortida a la campanya nadalenca que PIMEComerç Lleida ha presentat aquest dimecres pels dies 2 i 3 de desembre per posar de manifest el valor del comerç local. «Es tracta de fer quelcom diferent que faci sentir les persones que entren a l’establiment com a casa», ha dit Manel Llaràs, president de PIMEComerç Lleida.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
Entre altres accions plantejades per aquesta campanya de Nadal es realitzaran recepcions de cava i bombons, exposicions d’artistes locals als comerços, decoració i tematitzacions especials, etc. El 90% de les associacions del territori que representen un total de 3500 establiments, s’han adherit a aquesta iniciativa que està prevista pels dies 2 i 3 de desembre, tot i que algunes associacions l’allargaran a la setmana vinent, aprofitant els dies festius en què es fan compres nadalenques.
La campanya pretén conscienciar als consumidors que el comerç local és vida valorant l’atenció i tracte personalitzat, l’experiència, l’economia circular i la sostenibilitat. El president de PIMEComerç, Manel Llaràs, ha afirmat que «la campanya ha de ser un batec pel comerç local i de proximitat, que considerem vital per una ciutat o territori perquè genera riquesa i diversifica l’oferta».
Llaràs també ha volgut valorar «l’esforç del comerç urbà que no està realitzant uns grans descomptes» pel context de crisi energètica i inflació actual «però és honest amb els seus clients». Ho ha dit en referència a un estudi que ha publicat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) que constata que els grans establiments i botigues online apugen els preus els dies anteriors a les rebaixes per poder marcar ofertes, «en canvi, al comerç de proximitat aquests canvis de preus no es produeixen», ha conclòs Llaràs.