
Moltes clíniques dentals baix cost, com a clíniques Dentix, Dental, Funnydent o SmyDent, entre altres, van tancar les portes deixant a milers d’afectats amb els seus tractaments a mig fer. I una cosa similar ha passat amb centres d’estètica com a clíniques Nordetia, Happy Làser, Ideal i ara, segons les preguntes dels usuaris, ha succeït també amb alguns Centres Únic d’estètica i depilació, que han entrat en concurs de creditors i tancat les portes de la nit al dia.

El problema és que molts usuaris havien començat tractaments, i a vegades, fins i tot quan ja els havien pagat o s’havien compromès amb una financera i ara es troben amb el servei sense prestar i amb els pagaments pendents o els diners perduts.
Quins són els teus drets?
Des d’OCU t’aconsellen als afectats pel tancament d’aquesta mena de serveis:
- Que recopilin i guardin tot el material de què disposin que demostri la vinculació amb la clínica o el prestador de servei: des de publicitat, a contractes, factures, pressupostos… tota la documentació és necessària per a fer valer els seus drets.
- Que es posin en contacte amb la clínica o el centre prestador de servei, presentant una reclamació per escrit, deixant constància que no s’ha complert el contracte i reclamant la finalització del tractament, exigint al mateix temps que els donin tota la documentació, com la còpia de l’historial mèdic, en el cas de serveis com a clíniques, i qualsevol altre document.
- Que reclamin davant els Serveis de Consum els possibles perjudicis que el tancament hagi pogut ocasionar-los: no finalitzar el tractament (o el curs, o el servei contractat), pèrdua dels diners avançats, etc.
- En cas d’haver sofert una mala praxi han de presentar una reclamació davant les autoritats sanitàries de la comunitat autònoma.
- Si per a pagar el teu tractament havies demanat un crèdit vinculat al contracte de servei signat amb la clínica o el centre, et recomanem dirigir-te per escrit i de manera fefaent al departament o servei d’atenció al client de l’entitat financera on tinguis el crèdit, per a sol·licitar la seva anul·lació per no haver-se prestat el servei: si no es compleix els pactes, aquest crèdit deixa de ser exigible. Si passats dos mesos l’entitat no et respon o la seva resposta no és satisfactòria, pots presentar una reclamació davant el Banc d’Espanya.