
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès 817 persones afectades per les altes temperatures en el marc de la primera onada de calor d’aquest estiu i que s’ha allargat una setmana. Del total d’atencions, un 54% han necessitat el trasllat a un centre sanitari, mentre que la resta han estat ateses pel 061. Un 54% dels afectats han estat dones i un 46% homes. Protecció Civil ha desactivat aquest dissabte l’alerta per calor intensa amb temperatures que han superat les habituals tant de dia com de nit. Les comarques més afectades per la calor han estat les de Ponent, la Catalunya Central, el Litoral Central i Girona. De nit i matinada, gairebé tot el Litoral i Prelitoral han registrat temperatures nocturnes elevades.

La darrera nit, l’última emmarcada en l’onada de calor, les temperatures han superat el llindar de risc a l’Alt Empordà en poblacions com Portbou, amb 27,7 graus; Cabanes, amb 26,7; Roses, amb 25,2; i Sant Pere Pescador amb 23,1. Les temperatures també s’han enfilat fins als 27,1 graus a Barcelona.
Un front fred normalitzarà les temperatures
Després de l’episodi de calor intensa, el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que les temperatures es normalitzin pel pas d’un front fred amb precipitacions intenses arreu del territori.