
El govern espanyol celebra aquest divendres un Consell de Ministres extraordinari per aprovar per decret el topall a 40 euros del preu majorista del gas que s'utilitza per produir electricitat.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha recordat que el preu de 40 euros el Mgw/h reduirà dràsticament els preus que s'estan pagant ara mateix, que ascendeixen a 72 euros aquest dimecres o els 80 que ha marcat de mitjana a l'últim trimestre. “Estem parlant de la meitat”, ha dit durant la seva intervenció a la segona jornada de Fons Europeus de Recuperació organitzada per elDiario.es.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
En aquesta mateixa intervenció ha recordat que l'administració general de l'Estat ja ha adjudicat més de 17.000 projectes del pla de recuperació amb més de 12.000 empreses beneficiàries. Sánchez ha destacat que moltes d'aquestes adjudicatàries són empreses petites i mitjanes, i ha afirmat que els projectes ajudaran a la transformació de l'economia espanyola.

La situació de les benzineres
La Confederació Espanyola d'Empresaris d'Estacions de Servei (CEEES) i l'Agrupació Espanyola de Venedors minoristes de Carburants i Combustibles (Aevecar) han denunciat aquest dijous que estan «prop del tancament» i han lamentat la «incertesa» per part de l'Agència Tributària per recuperar el pagament avançat dels 20 cèntims per litre bonificats des de l'1 d'abril.
Per les dues patronals, es tracta d'una mesura «ben intencionada» però que ha creat una situació d'«asfíxia econòmica, caos administratiu i inseguretat jurídica». En un comunicat, les patronals adverteixen que aquesta situació afecta les companyies de totes les mides, especialment les petites, que «estan abocades al tancament si no cobren de forma imminent».
«En aquests moments del mes maig, no hi ha resposta per part del Ministeri d'Hisenda sobre quan es cobraran les quantitats avançades pels empresaris del sector, el que està causant greus perjudicis a les empreses», critiquen les patronals, que acusen l'administració de «falta de sensibilitat» en no donar-los cap resposta per escrit.