Recomanen a La Seu que gestioni la zona blava


El Síndic Municipal de Greuges de la Seu d’Urgell, Àngel Rúbio, ha presentat davant el ple de la Corporació municipal l’informe-memòria de l’activitat realitzada durant l’any 2011. En aquest document hi destaquen dues recomanacions: endurir el control i les multes per defecacions de gossos a la via pública; i que l’Ajuntament de la Seu pugui gestionar la zona blava.
Pel que fa a la primera recomanació, l'objectiu és incidir més en l'obligació dels propietaris dels gossos a recollir les deposicions que els animals fan al carrer. En aquest sentit, el síndic recomana “una vigilància puntual en els indrets que reben aquesta brutícia i un increment en la quantia de les multes per infraccions d'aquesta ordenança”, ha explicat.
Respecte a la zona blava, l'informe-memòria del síndic proposa un canvi d'empresa per gestionar l'aparcament de pagament amb nous criteris de funcionament que puguin oferir un millor servei. Sobre aquesta qüestió, considera que es pugui realitzar la gestió directa de la zona blava. En aquest sentit, Rúbio manifesta en el seu informe-memòria que es conscient “que s'està treballant i analitzant aspectes com els de personal i l'adquisició de màquines; no obstant, si hi ha empreses, que gestionant la zona blava obtenen beneficis, per què aquests guanys no poden ser gestionats per l'ajuntament?”.
Balanç de consultes i queixes
El nombre de queixes presentades pels urgellencs ha baixat en el darrer any, pasant de 13 al 2010 a 11 al 2011; mentre que hi ha un augment de les consultes realitzades que han passat de les 101 l'any 2010 a les 119 l'any 2011. Del total de l'any passat, 26 són respecte a la zona blava i 18 sobre les defecacions de gossos a la via pública, sent els dos temes que més s'han fet arribar al Síndic Municipal de Greuges de la Seu d'Urgell al llarg de l'any 2011.