Actualització: Surt a la llum la possible causa del cas de les bessones de Sallent

El Departament d’Educació i l’Ajuntament de Sallent van descartar inicialment el ‘bullying’ en aquest cas, assegurant que a l’institut no li constava, però hores més tard, Educació va decidir activar la Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV) per indagar en el cas després de recollir diverses informacions al respecte.

La secretària de Transformació Educativa, Núria Mora, ha apuntat aquest dissabte que quan hi ha indicis d’assetjament escolar o d’altres problemes, els centres educatius han d’activar el protocol corresponent. «El que es va comunicar primer és el coneixement que l’institut no havia activat cap protocolNo sabem el motiu d’aquesta no activació», ha explicat Mora en declaracions a Rac 1, que ha indicat que ara s’està investigant per què. 

«El motiu pel qual no s’ha fet desconeixem si és que no es tenien les dades, si no se sabia o el centre no va valorar-ho», ha afegit. El ‘bullying’ és un dels elements que sí que figura en la investigació dels Mossos.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

L’avi de les bessones de Sallent assegura que les cartes confirmen el ‘bullying’ que patien a l’institut. En declaracions al canal argentí A24, Gustavo Lima ha indicat que les assetjaven perquè eren argentines, pel seu accent. A més, a una d’elles li deien ‘Ivana’, per la seva decisió de demanar que li diguessin Ivan perquè volia fer el trànsit. Lima ha explicat que ella mateixa va expressar-ho a la carta que va deixar abans de tirar-se pel balcó. 

 

Segons ell, va escriure que «no resistia el ‘bullying’ que li estaven fent» i que si no era feliç llavors, no creia que ho pogués arribar a ser. La seva germana, que està en estat crític, tot i que estable a l’hospital, va deixar escrit que ella no volia morir, però que acompanyaria la seva bessona.

«Treballarem amb el centre i detectarem quina ha estat la motivació de fer o no fer», ha explicat Mora, que ha recordat que la víctima havia manifestat en un àmbit molt privat que volia fer un canvi de gènere, però no ho havia fet obertament a la comunitat educativa.

A més, també ha subratllat que hi havia acompanyament de serveis socials de l’Ajuntament i estava activada l’atenció psicològica. En aquest sentit, ha remarcat també que aquest tipus de casos són «multifactorials», perquè els alumnes estan als centres educatius unes hores al dia, però també hi ha altres àmbits, com les activitats extraescolars o els telèfons mòbils.