
Els Bombers han atès 124 avisos relacionats amb les pluges, la majoria dilluns a la tarda per acumulacions d’aigua a baixos o la via pública al litoral central. El telèfon 112 ha rebut fins aquest matí 301 trucades relacionades amb 197 incidents: 120 des del Barcelonès, 43 des del Baix Llobregat i 28 des del Vallès Oriental. El pic de trucades va ser entre les 18 i les 20 hores. A Vilassar de Mar, els Bombers van ajudar les persones d’un vehicle que es va veure arrossegat per l’aigua a la zona de la riera. Van resultar il·leses. La situació s’ha normalitzat a la nit i s’han registrat només 24 avisos fins a les 9 del matí, per retirar arbres o branques o algun pal de la llum inestable. A la tarda tornarà a ploure però amb menys intensitat.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
Respecte als serveis realitzats pels Bombers, 56 van ser a la regió metropolitana sud i 37 a la nord. També van fer 22 sortides a Girona i 9 a la regió central. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, els bombers de la ciutat van gestionar 38 serveis amb 19 intervencions fins a les 20 hores. Ja no hi va haver més avisos més enllà d’aquella hora.
A partir del migdia, el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu precipitacions que podrien superar el llindar d’intensitat (20 l/m2 en 30 min), però amb una probabilitat més baixa que dilluns. Les comarques amb més probabilitat de pluges fortes són les del litoral i prelitoral central, la Catalunya Central i les comarques de Girona. Els ruixats també podrien anar acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra petita.
Dilluns es van registrar superacions del llindar d’intensitat de pluja a diverses estacions, com ara a Vacarisses (Vallès Occidental), amb 33,5 l/m2 en 30 minuts; Font-rubí (Alt Penedès), amb 29,1 litres; Hostalets de Pierola (Anoia), amb 28 litres, i Castell d’Aro (Baix Empordà), amb 25,7 litres per metre quadrat en 30 minuts. Pel que fa ales acumulacions, a Vacarisses es van recollir 80,5 litres; a Hostalets de Pierola, 59,9, i a Renillars, 45,7.
D’altra banda, els Agents Rurals han incrementat el patrullatge a les zones inundables, guals, rieres i punts baixos i, en cas necessari, han impedit el trànsit de vehicles, especialment a les zones rurals, nuclis aïllats i urbanitzacions. Per exemple, en les últimes hores han impedit l’acostament i creuament del riu Congost, a l’altura de Granollers (Can Cabanyes); al riu Foix, a l’Arboçar, Avinyonet del Penedès, a Sant Martí Sarroca i a Torrelles de Foix, i al riu Mogent al seu pas pels termes municipals de La Roca del Vallès, Llinars del Vallès i Vilanova del Vallès.