La incorporació de noves zones de regulació d’aparcament, que gestionarà l’EMAU, es farà a partir de l’1 de juny, tenint en compte l’entrada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions que planteja la necessitat de regular i millorar la mobilitat a la via pública, no només a les vies de l’interior de la ZBE, sinó també en la zona frontera (vies annexes a la ZBE però fora d’aquesta) per tal d’evitar-hi la pressió i facilitar l’estacionament als vehicles que no poden accedir-hi.
El total de places noves en què es proposa regular l’estacionament o modificar la regulació a la ZBE1 (Centre Històric) son 290 que seran de rotació normal, 40 que passen de normal a alta rotació i altres 68 que passaran de rotació baixa a rotació normal.
A més, es modifica el temps de les zones amb alta rotació per tal d’unificar-los i facilitar la seva comprensió i, per tant, totes passaran a tenir un temps màxim d’estacionament de 60 minuts. Per tant, les d’Av. Blondel, Av. Madrid i plaça Espanya passaran de ser de 100 minuts a 60.
A les zones frontera es regularà l’estacionament amb baixa rotació (verda), amb una tarifa més econòmica. Per tant, el total de noves places regulades dins de les zones frontera seran 361 i 336 es transformen de normal (blava) a baixa rotació (verda).
Atès les obres d’urbanització en diferents zones de la ciutat, s’han eliminat 213 places d’aparcament regulat.
Pel que fa a la digitalització del control de les reserves d’estacionament de càrrega i descàrrega, les persones usuàries d’aquestes zones podran estacionar-hi mitjançant una app gratuïta que es relaciona amb una plataforma que permetrà a la Paeria controlar el temps que estacionen els vehicles i la seva tipologia, de la mateixa manera que ho fa amb el sistema actual de zona blava.
Aquestes zones suposaran 600 places de vehicles en 217 espais.