Sense Categoria

Més de la meitat de les operàries de rampa a l’aeroport d’Alguaire són dones

LleidaDiari
  • maig 8, 2022
  • 4 min read
Més de la meitat de les operàries de rampa a l’aeroport d’Alguaire són dones

La feina a peu de pista als aeroports s'ha vist tradicionalment com una feina exigent a nivell físic i que, per aquest motiu, la majoria de la gent l'associa als homes. L'aeroport de Lleida-Alguaire, però, ha aconseguit una rara avis en el sector que és que, actualment, més de la meitat dels operaris de rampa que hi ha siguin dones.

 

En concret, dels 11 treballadors, 6 són dones, és a dir més del 54%. Una part de les operàries han entrat a treballar en el darrer any i, les que ja treballaven a la part de facturació, en aquests mesos s'han animat a sortir a la pista. Algunes d'aquestes operàries han explicat a l'ACN que volen trencar barreres de gènere i desmitificar aquesta feina, que asseguren que poden fer tant homes com dones.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Els operaris de rampa s'encarreguen de carregar i descarregar els equipatges de les bodegues dels avions, de conduir les plataformes i vehicles portaequipatges, senyalitzar als pilots on han d'aparcar i de falcar les aeronaus, entre altres funcions. És una feina en la qual la presència de dones és força minoritària encara. Per aquest motiu, destaca que l'aeroport de Lleida-Alguaire hagi aconseguit que la plantilla femenina que treballa a pista superi la d'homes.

Més de la meitat de les operàries de rampa a l'aeroport d'Alguaire són dones | LleidaDiari.cat

 

En són 6 d'una plantilla d'11 persones

A aquest equilibri, però, s'hi ha arribat en el darrer any, ja que al febrer de l'any passat només hi havia una dona treballant a pista. Actualment, en són 6 d'una plantilla d'11 persones. El cap dels serveis de terra de l'aeroport lleidatà, Javier Reyes, ha indicat que no es tracta d'una equitat buscada, sinó que «va sorgir així», ja que del personal que s'ha renovat «el més capacitat han estat dones».

 

Una de les operàries, Núria Ambrós, ha reconegut que fins que una de les companyes no es «va animar” a passar a pista, les altres no ho van fer perquè ho veien com una feina «dura i amb molta responsabilitat» tot i que, passats els mesos, assegura que és una feina que pot fer qualsevol persona, independentment del seu gènere. «És dur? Sí, però no més que una altra fenia», afegeix una altra de les treballadores, Núria Pelegrí.

 

D'altres com la Laura Rodríguez o la Carme Ambrós, en canvi, han entrat en aquest lloc de feina en el darrer any i també volen trencar el «mite” que és una feina per a homes. «Vam tenir vols d'esquiadors amb maletes molt grans i esquís i hi havia dies que ho carregàvem les noies sense cap problema. Es més l'agilitat de posar l'equipatge bé, que la força», explica Rodríguez.

 

«La gent es sorprèn quan els explico on treballo»

Les operàries han explicat que la seva feina encara genera sorpresa i preguntes entre familiars i amics. «Em deien: però vas a dins amb els passatgers? I contestava que no, que estava a fora agafant maletes i ho trobaven estrany», explica Carme Ambrós. La seva germana Núria ha tingut converses semblants. «Es sorprenen i diuen: ja pots carregar maletes? I dic sí, no té més, és simplement creure en tu».

 

«La gent se sorprèn molt perquè no estan acostumats a veure noies a rampa, però, a poc a poc, estem entrant en aquest món», explica Rodríguez, que celebra que cada vegada hi ha més dones al sector de l'aviació, ja sigui a càrrecs de responsabilitat, a les torres de control, pilots i a peu de pista. Finalment, Núria Pelegrí, també celebra que cada vegada hi hagi més dones al sector i es mostra optimista que les noves generacions tindran menys «barreres», en part, gràcies a l'educació.

LleidaDiari
Sobre l'Autor

LleidaDiari

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *