El menjar a domicili frena el seu creixement després de la pandèmia

El menjar a domicili, també conegut com a delivery, ha deixat enrere el «boom» que va viure durant la pandemia i els confinaments i s'ha «estabilitzat» en una quota del 7% sobre el total de la restauració. Aquesta és una de les principals conclusions presentades a unes jornades de l'associació de fabricants i distribuïdors Aecoc sobre aquest sector.

 

En termes globals, les dades disponibles mostres que cada any a Espanya es produeixen més de 400 milions de comandes de menjar a domicili, amb una facturació de 2.600 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 80% respecte a les xifres prepandèmia.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

«El delivery és als nostres hàbits de consum diaris i, després de representar gairebé el total del negoci de la restauració durant el confinament, estabilitzarà la seva quota de mercat sobre l'actual 7%», resumeix la directora executiva de Foodservice de The NPD Group, Edurne Uranga, responsable de l'estudi.

Imatge de repartiment de menjar a domicili

El menjar a domicili frena el seu creixement després de la pandèmia i es manté amb una quota del 7% | LleidaDiari.cat

 

La recuperació dels serveis a la sala dels restaurants

Així mateix, apunta que aquesta «consolidació» s'està produint malgrat la recuperació dels serveis a la sala dels restaurants, que a principis del 2022 van arribar a créixer per sobre del 80%. L'informe també mostra que les comandes actualment són per a 2,8 persones de mitjana, amb una despesa mitjana de 6,4 € per comensal. Pel que fa als canals de compra, el 46% de les comandes es fa per telèfon, mentre que el 54% es realitzen via en línia.