La meitat de les llars catalanes arriben justes a final de mes. I vosaltres?

El 50% de les llars arriba justa a finals de mes i el 40% assegura que va més vegades a comprar, però que fa compres més petites amb l’objectiu de controlar la despesa amb un cistell de 17,1 productes de mitjana durant l’any passat, un 26% menys que el 2021. Així es desprèn de la cinquena edició del ‘Baròmetre sobre l’evolució del tiquet de compra’ elaborat per AECOC Shopperview en col·laboració amb Gelt Solutions. «El consumidor tracta així de controlar millor el seu pressupost, buscant un consum més racional, planificat i de cistells més petits», assenyala la responsable d’estudis de Shopperview d’AECOC, Marta Munné.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Unes dades curioses

Així mateix, en la 13a edició del ‘Baròmetre comportament i compra de consum’ elaborat per AECOC Shopperview apunta que el 35% dels consumidors gasta més en productes de gran consum que l’any passat i que cada vegada més consumidors aposten per la marca del distribuïdor.

La marca de la distribució està fidelitzant els seus clients, ja que el 63% dels consumidors es mostra molt satisfet amb la compra d’aquest tipus de producte. El 54% dels consumidors comenta que encara comprarà majoritàriament els productes de la marca de la distribució que ha provat i li agrada, mentre que el 37% dels consumidors expressa la seva voluntat de combinar aquests productes amb aquells de la marca del fabricant que comprava anteriorment.

Pel que fa a les preferències de compra, l’estudi mostra canvis en l’elecció d’establiment. El 51% dels consumidors declara que ara va més a botigues on predomina la marca de la distribució, mentre que el percentatge de compradors que està molt satisfet amb aquest tipus d’establiments puja fins al 54%.