Una lleidatana guanya la sisena edició de ‘GIRA Mujeres’

Gemma Saltó, de Lleida, amb el seu projecte ‘Green Enginy’, ha resultat guanyadora de la sisena edició del programa de formació i capacitació per a l’emprenedoria GIRA Mujeres, impulsat per Coca-Cola. El resultat s’ha donat a conèixer a l’acte de cloenda de la sisena edició, que ha estat presidit per la directora de l’oficina del Alto Comisionado para España Nación Emprendedora, Carolina Rodríguez, i en el qual també ha participat Ana Callol, Chief Public Affairs, Communications and Sustainability Officer de Coca-Cola Europacific Partners. El projecte de Gemma Saltó busca dissenyar i construir jardins verticals, aïllant parets i façanes en desús, amb l’objectiu de reduir la dependència de consums energètics i lluitar contra la contaminació de les ciutats mitjançant la generació d’oxigen, filtrat de gasos nocius per a la salut i captació de diverses partícules de pols i metalls pesants.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Durant l’acte d’entrega de premis, Carolina Rodríguez, directora de l’oficina del Alto Comisionado para España Nación Emprendedora, ha assenyalat: «A Espanya, les dones representen només el 20% del total dels emprenedors del sector de l’emprenedoria innovadora; només el 10% dels ‘business angels’ són dones; i les dones ocupen només el 30% dels llocs de treball relacionats amb el capital risc privat. Tenim un problema evident de bretxa de gènere i programes com GIRA Mujeres sumen esforços per fer-li front».

 

Durant la seva intervenció va apuntar que «L’estratègia Espanya Nació Emprenedora, un document que articula 50 mesures per transformar les bases productives del país a través de l’emprenedoria innovadora, incorpora set mesures per abordar la bretxa de gènere. Algunes d’elles ja han abandonat el paper per convertir-se en projectes i lleis amb un gran potencial disruptiu, com The Break, un programa que ha posat en marxa el Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, a través de la Fundació EOI, per atraure emprenedores europees a Espanya i fer front a les bretxes de gènere i territorial que persisteixen en el teixit emprenedor».

 

Gemma Saltó rebrà, gràcies a ‘Green Enginy’, un premi de 9.000 euros. El guardó consta de 5.000 euros en concepte de capital llavor per posar en marxa els quatre projectes guanyadors, així com un curs d’ESIC, valorat en 2.000 euros a una àrea de negoci de la seva elecció per continuar impulsant un projecte i una mentoria de tres mesos valorada en 2.000 euros, que reben totes les finalistes de GIRA Mujeres.

‘Green Enginy’ ha estat seleccionat entre els 10 finalistes, després de ser avaluats per un jurat professional, format per set experts independents: Antonio González, CEO d’Impact Hub Madrid; Alberto Levy, expert en emprenedoria, Isabel Roser, fundadora de ‘Hilo Sostenibilidad’ i sènior advisor ASG; Pepa Fernández, periodista de Ràdio Nacional d’Espanya i presentadora del magazine ‘No es un día cualquiera’; i Luis García Deber, president de Youth Business Spain.

 

Ana Callol, Chief Public Affairs, Communications and Sustainability Officer de Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), ha reconegut que edició rere edició de GIRA Mujeres «hem tingut l’oportunitat de descobrir el gran potencial i talent amb el qual compten les dones del nostre país. Comprovar les ganes de milers de dones, no només per trobar un camí propi en el món laboral, sinó per contribuir en ell, a transformar el seu propi entorn personal i social a través de l’emprenedoria. L’experiència no pot ser més gratificant». En aquesta sisena edició de GIRA Mujeres s’han presentat 434 projectes, bé de nova emprenedoria o d’impuls a la ja existent, en els sectors d’Alimentació i Begudes, Oci i Turisme, tots lligats a la cadena de valor de Coca-Cola. Aquests projectes han ajudat a fer que hàgim arribat ja a gairebé 20.000 dones de 465 pobles i 155 ciutats diferents.