
En el marc del Dia Internacional de la Dansa, que se celebra el 29 d’abril, s’ha inaugurat avui a la Llotja l’exposició de la sèrie d’onze dibuixos en tinta sobre paper que l’artista Jordi Jové va realitzar, ara fa quinze anys, durant l’espectacle multidisciplinar de la coreògrafa lleidatana Pilar Buira, «Shiryaev ó el silenci de l’eruga». La mostra es podrà veure fins al 29 d’octubre.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
L’exposició es realitza amb motiu de la recent donació dels dibuixos de l’artista a la Fundació de les Arts.
Durant l’acte inaugural, s’ha pogut visualitzar el vídeo de l’espectacle de Pilar Buira en el qual Jordi Jové va intervenir. L’espectacle, creat per a l’ocasió, va inaugurar la 14a mostra d’Animac, on van participar nombrosos ballarins, cantants, músics i pintors: teatre d’ombres, dansa en diferents formats i pintura en directe van oferir una producció multidisciplinària molt viva i dinàmica en homenatge al gran creador rus Alexander Shiryaev, ballarí, coreògraf i pioner de l’animació cinematogràfica.
L’exposició, l’organitza l’Ajuntament de Lleida i la Fundació de les Arts de Lleida, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida.
Jordi Jové Viñes (Seròs, 1961)
Pintor i professor i Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, és un dels exponents més significatius de la fornada dels artistes lleidatans dels anys vuitanta. La seva obra es caracteritza per la pluralitat estilística, conseqüència d’una utilització heterogènia i complexa dels materials.
La seva obra es troba en col·leccions privades i en institucions com la Col·lecció Nacional d’Art de Catalunya.
Actualment participa en l’exposició «Arrels i horitzons. Més d’un segle d’art», al MORERA, Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.
Recentment ha publicat el llibre d’artista Bhreg amb el poeta i assagista Vicenç Altaió.
Mostra de dansa, a la plaça de la Llotja
També aquest dimecres la plaça de la Llotja ha acollit una mostra de dansa de les escoles Arts Dansa, Dancescape i La Dansa Estudi, de Lleida. Aquesta plaça s’estrena com a espai de la mostra de dansa de les escoles privades de Lleida, ja que la seva ubicació habitual, la plaça Sant Joan, va quedar petita en les darreres edicions.
El programa d’actes al voltant del Dia de la Dansa van començar a Lleida el 24 d’abril i es tancarà demà dimecres, 30 d’abril, amb la sessió Danses Curtes del Cafè Curt, al Cafè del Teatre.