Els jutjats de Lleida reben en cinc mesos més de 300 demandes relacionades amb les clàusules sòl

Els jutjats catalans especialitzats a tractar litigis relacionats amb les clàusules sòl dels préstecs hipotecaris han rebut 12.996 demandes des de l'1 de juny fins al 5 de novembre, segons ha indicat aquest dilluns el Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Durant aquest període, tenint en compte que l'agost és inhàbil en la jurisdicció civil, els jutjats ja han celebrat 118 vistes i en preveuen celebrar 382 més fins a finals d'any. Així mateix, també han dictat 124 sentències. Per demarcacions, el jutjat número 6 de Lleida ha rebut des de l'1 de juny 361 demandes, ha celebrat vuit vistes i té previst celebrar-ne 31 més durant el novembre i desembre. Per la seva part, el jutjat de primera instància número 50 de Barcelona ha rebut 4.644 10.362 demandes, ha celebrat 102 vistes i en té 168 d'assenyalades per al novembre i desembre. Paral·lelament, el jutjat número 8 de Tarragona ha registrat 1.320 demandes, ha celebrat vuit vistes i en preveu celebrar 33 més fins a finals d'any. Finalment, el jutjat número 3 de Girona ha ingressat 953 demandes, no ha celebrat encara cap vista i en té 150 d'assenyalades fins a finals d'any.

  

  

 

 

Aquests quatre jutjats i cinquanta més arreu de l'Estat assumeixen des de l'1 de juny els assumptes relacionats amb les clàusules sòl dels préstecs hipotecaris i d'altres relacionats amb venciment anticipat, interessos moratoris, despeses de formalització d'hipoteca o hipoteques multi divisa que tinguin lloc en les circumscripcions corresponents. En el conjunt de l'Estat, el nombre de demandes suma un total de 118.419, s'han celebrat 4.909 vistes i fins a finals d'any es preveu que se'n celebrin 6.141 més. També, els jutjats especialitzats han dictat prop de 3.500 sentències en poc més de cinc mesos.

 

El jutjat de Madrid és el que més demandes ha ingressat, amb un total de 25.464, seguit del de Barcelona (10.362) i el de València (5.745). El Consell General del Poder Judicial recorda que el mes d'agost és inhàbil en la jurisdicció civil i durant aquest període es van poder presentar demandes però no van començar a ser tramitades fins a l'1 de setembre. El CGPJ ha indicat que aquest migdia mantindrà una reunió amb representants del Ministeri de Justícia i de les comunitats autònomes per avaluar la marxa del pla i les possibles necessitats i ha assenyalat que la trobada es produeix després d'estudiar amb una representació dels jutges degans, el passat 6 de novembre, el funcionament dels òrgans judicials especialitzats i les necessitats de mitjans personals i materials.