
La farmacèutica catalana Almirall ha guanyat 27,3 milions d'euros al primer semestre del 2022, segons ha informat la companyia aquest dilluns a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). El resultat contrasta amb els 42,8 milions que va perdre al mateix període de l'any passat i arriba després d'haver incrementat un 5% les vendes del seu negoci dermatològic.
Pel que fa al resultat d'explotació (ebitda), cau un 21,2% en un any i es queda en 107,6 milions d'euros fruit de les desinversions de productes de l'any anterior i la finalització dels ingressos diferits d'AstraZeneca. Tanmateix, les vendes han crescut un 4,1% fins a arribar als 436,6 milions.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
«El fort creixement de la nostra cartera a dermatologia mèdica ens situa en una posició òptima per assolir les previsions per al 2022», ha ressaltat el director general de la firma, Gianfranco Nazzi, en un comunicat. Per mercats, Almirall continua concentrant la seva activitat a Europa, on les vendes han sumat 374 MEUR el primer semestre, un 9% més. Per darrere hi ha els Estats Units (34,3 MEUR) i la resta del món (28,3 MEUR).

El producte que encapçala les vendes d'Almirall és Ilumetri
Actualment, el producte que encapçala les vendes d'Almirall és Ilumetri, un tractament contra la psoriasi que va sumar més de 57 milions en vendes al primer semestre. Per darrere hi ha altres referències com Crestor o el popular Almax.
Pel que fa al balanç financer, Almirall ha informat d'una lleu reducció del seu deute, que suma 369,4 milions, un 2,6% menys que fa sis mesos. Tal com a destacat la farmacèutica, la situació actual és «molt sanejat» en termes d'apalancament i una «òptima posició de caixa». De cara al futur, el balanç d'Almirall no descarta «explorar oportunitats de creixement inorgànic», és a dir, compres de terceres empreses. Al primer semestre de 2022 Almirall també ha informat d'una despesa en recerca i desenvolupament de 44,9 milions, el que representa un pes sobre les vendes de l'empresa del 10%.