Famílies de nens amb autisme reclamen més recursos i acompanyament

El Departament d’Educació ha posat en marxa aquests dies un nou contracte de vetlladors que suposarà 7.000 hores més setmanals d’aquesta figura a les escoles catalanes. Aquests vetlladors atenen alumnes amb necessitats educatives específiques, entre ells nens amb trastorn de l’espectre autista. 

Famílies d’aquests alumnes reclamen més recursos com aquests, però alerten que amb això no n’hi ha prou i que calen altres tipus de professionals, amb més formació, i més informació i acompanyament. Des d’aprenem Autisme coincideixen en el diagnòstic i alerten que més hores de vetllador no és sinònim d’inclusió, aspecte en el qual coincideix la directora general d’Inclusiva, Laia Asso, que parla d’introduir millores.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

En aquest inici de curs s’han sentit diverses reclamacions per manca d’hores de vetllador per atendre alumnes amb necessitats educatives específiques. Esther Silva, Patrícia Giménez i Emili Navarro són pares d’alumnes diagnosticats amb trastorn de l’espectre autista. Els tres coincideixen que els ha mancat informació i acompanyament tant en el procés de tria del centre com l’acompanyament posterior. 

Silva assegura que en molts casos depenen de la voluntat dels professionals que atenen els seus fills i que també hi ha una manca de “control” dels plans individuals que es fan en cada cas. Aquesta mare diu que sovint la solució que els plantegen és més hores de vetllador, però afegeix que “hores per hores no funciona”.

Actualment, hi ha més de 17.000 alumnes d’infantil a secundària amb un diagnòstic dins del trastorn de l’espectre autista. Suposen gairebé un 1,3% del total d’alumnes i són el segon col·lectiu pel que fa a necessitats educatives específiques de suport B –és a dir, al marge de les relacionades amb vulnerabilitat econòmica o social.