
Els estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han finalitzat la primera fase del projecte Vibra, per transformar l’antiga caserna de la Guàrdia Civil d’Agramunt en un edifici amb habitatges socials i serveis municipals. La intervenció ha consistit en l’enderroc de l’interior, la rehabilitació de la coberta, la instal·lació de la meitat del nou aïllament tèrmic i la construcció de dos dels habitatges socials previstos. Els mateixos estudiants s’han encarregat del disseny del projecte, la recerca de materials i la direcció i execució de les obres L’ Ajuntament treballa per donar continuïtat a les obres per poder usar l’edifici el més aviat possible.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
L’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernàndez, s’ha mostrat molt satisfeta pels resultats d’aquesta iniciativa i ha avançat que el consistori ja està treballant per donar continuïtat al projecte. Fernàndez ha remarcat l’activitat dels joves com « un revulsiu per Agramunt, ja que els joves també han participat de les activitats i vida social de la localitat».
Vibra és un projecte d’aprenentatge impulsat en el marc de l’assignatura d’Acció Local de l’ETSAV. La reforma de l’edifici s’ha fet seguint criteris de sostenibilitat ambiental i estalvi energètic i avaluant quin material i forma constructiva és la més idònia pels futurs usos i característiques de l’edifici i entorn. La previsió és que la caserna aculli, en les plantes superiors, diversos habitatges tutelats gestionats per l’Associació Alba, mentre que a la planta baixa s’hi ubicaran les dependències de la policia local i dels serveis socials.