L’empresa lleidatana que ven fruita i verdura que els supermercats descarten

Imatge d'una caixa de TalKual

L'empresa lleidatana que comercialitza fruita i verdura que no compleix els cànons de bellesa | TALKUAL

La bellesa és relativa, diuen. Però el que és cert és que als lineals dels supermercats poques vegades podràs trobar una fruita catalogada per alguns de 'lletja'. La moda d'una suposada forma de veure la bellesa com a patró únic, obliga que molts productors hagin de rebutjar fruites i verdures que, tot i ser totalment aptes pel consum humà, semblen no ser-ho pels ulls dels grans venedors. Així doncs, amb la idea d'aprofitar i comercialitzar tota aquesta part de l'alimentació que també és igual de vàlida va néixer TalKual, una empresa lleidatana que es dedica a la venda de fruita i verdura que no compleix els estàndards de bellesa de les grans superfícies. 

 

TalKual és un e-commerce que es dedica a repartir caixes de fruita i verdura «imperfecta» a domicili des del 2019. La finalitat és lluitar i eliminar el malbaratament alimentari, ja que un terç de la producció mundial es desaprofita i un 45% d'aquesta són fruites i verdures. Un dels motius del malbaratament són els filtres estètics que apliquen les grans superfícies pel que fa al color, mida i forma de la fruita i verdura.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Del camp a la porta de casa amb un sol click

Segons ha explicat el ceo i cofundador de l'empresa a LleidaDiari.cat, Marc Ibos, «les nostres caixes de fruita i verdura són de temporada i servim el producte directe del camp a la porta de casa amb un sol click». A més a més, la intenció és la de respectar i cuidar el medi ambient i, per això, treballen sense plàstics i els seus envasos i materials són 100% biodegradables. Actualment, TalKual té 1.500 subscriptors actius, 17 treballadors i envien més d'un miler de caixes a la setmana.

 

En aquest sentit, Ibos ha assegurat que, malgrat que ell ja venia del món de la fruita, el gran repte ha estat el de la digitalització, per tant, se sumen als reptes globals de la modernització, digitalització i sostenibilitat de les cadenes de valor agroalimentàries. Tanmateix, els objectius amb els quals contribueix l'empresa quant al desenvolupament sostenible (ODS) és aconseguir Fam zero, Consum i producció responsable, Acció climàtica. 

 

TalKual ha rebut assessorament per part de GLOBALLEIDA a través d'un mentor, al qual, agraeixen la seva ajuda, «ja que encara ens queda molt aprendre». De fet, els empresaris lleidatans no es donen per servits i asseguren que «esperem continuar aprenent i creixent com a professionals».