Sense Categoria

Els radars que controlen el límit de velocitat compten amb un marge d’error

Avatar
  • juliol 20, 2017
  • 2 min read
Els radars que controlen el límit de velocitat compten amb un marge d’error

Imatge d'arxiu d'un radar. | Cedida.

 

Els límits de velocitat al volant estan per respectar-se per una qüestió de seguretat i, a més, per evitar una multa. No obstant això, pocs coneixen quins són aquests límits i a quina velocitat salta un radar. Segons indica la DGT, en el cas d'un límit de velocitat inferior a 100 km/h, un radar mòbil no s'activarà fins que no se sobrepassi la velocitat de set quilòmetres més. Així, si en un tram de 80 km/h se circula a 88 km/h i un radar ho detecta, el conductor serà sancionat. En trams on el límit sigui igual o superior als 100 km/h, el radar mòbil detecta el vehicle quan supera el 7% del que indica el senyal. Per tant, pel límit de 110 km/h, la multa s'aplicarà a partir dels 117,7 km/h o si és de 120, a partir dels 128,4 km/h.

Quan es tracta d'un radar fix, el límit es troba en els 5 km/h per damunt en velocitats inferiors a 100 km/h. Quan el límit de velocitat sigui major dels 100 km/h, s'aplicarà la multa quan se superi un 5% la velocitat indicada (115,5 km/h en una zona limitada a 110 km/h). En els radars d'helicòpter Pegasus, el marge d'error aplicat és del 10%. Així, quan es circuli a 121 km/h en una zona limitada a 110 km/h, el vehicle serà sancionat amb la corresponent multa.

Avatar
Sobre l'Autor

Redaccio

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *