Sense Categoria

La Diputació s’alia amb la Fecom per a impulsar el comerç del territori

LleidaDiari
  • octubre 19, 2021
  • 3 min read
La Diputació s’alia amb la Fecom per a impulsar el comerç del territori

El president de la Diputació de Lleida Joan Talarn i la presidenta de FECOM, Maria Rosa Eritja, han signat aquest dilluns, un conveni de col·laboració per treballar conjuntament en l’execució del Projecte Som empresa, som comerç, resiliència, digitalització, Territori i Sostenibilitat durant l’any 2021.

 

L’acte de signatura ha comptat amb l’assistència del vicepresident de Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert; el director i l'assessora d'innovació i Promoció Econòmica del Patronat, Ramon Boixadera i Teresa Botargues i, de Rafel Oncins Pujol i M. Rosa Armengol,  sots-president i secretària general per part de FECOM.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Davant del repte d’impulsar plegats una agenda compartida per a la transformació econòmica de les Terres de Lleida, Pirineu i Aran, amb aquest acord, la Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica aporta 30.000 € a FECOM, per a l’execució durant l’any 2021, d’un pla d’accions per a la millora i professionalització del comerç en el conjunt del territori.

La Diputació s’alia amb la Fecom per a impulsar el comerç del territori

La Diputació s'alia amb la Fecom per a impulsar el comerç del territori | LleidaDiari.cat

 

Treballar en vuit punts bàsics

El projecte Som empresa, som comerç, resiliència, digitalització, Territori i Sostenibilitat de l’any 2021, reforça la línia de treball ja iniciada i que anirà reforçant en els pròxims anys, va encaminada a treballar en vuit punts bàsics: prestigi i promoció del comerç, formació, talent i emprenedors, digitalització, transformació tecnològica, el territori i les persones; responsabilitat social, sostenibilitat, resiliència i benestar.

 

Joan Talarn ha destacat «aquest projecte reforça la línia de treball ja iniciada entre el Patronat de Promoció Econòmica i la FECOM, i que s’anirà reforçant en els pròxims anys, encaminada a treballar en vuit punts bàsics: prestigi i promoció del comerç, formació, talent i emprenedors, digitalització, transformació tecnològica, el territori i les persones; responsabilitat social, sostenibilitat, resiliència i benestar».

 

A més, ha afegit que «es tracta de posar en valor la importància del nostre comerç de proximitat, un teixit empresarial que se situa en el final d’un trajecte econòmic que s’ha iniciat en els productors de proximitat i que requereix de consumidors de proximitat. És aquesta aliança la que ens fa forts com a societat, i per això cal apostar per la seva actualització constant».

 

Digitalització, medi ambient i resiliència

De la seva banda, Maria Rosa Eritja ha dit que «la signatura del conveni ens ajuda a les tres vessants que, en aquets moments, té la Federació: digitalització, medi ambient i resiliència», afegint que «necessitem aquesta resiliència per superar tot el mal que hem tingut en les tres aturades que hem patit en aquets temps de pandèmia».

 

La FECOM realitza les activitats que contempla el conveni de l’anualitat 2021 mitjançant jornades formatives, xerrades informatives, cicles de conferències, actuacions de promoció, etc. A més treballa la generació d’aliances amb associacions locals i territorials per esbrinar les possibilitats d’endegar els projectes APEU’s urbans així com en els APEU’s polígons industrials.

LleidaDiari
Sobre l'Autor

LleidaDiari

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *