Detenen un home per un robatori violent en un establiment de l’Eix Comercial de Lleida

Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir un home, de 21 anys, com a presumpte autor d'un delicte de robatori amb violència. Els fets van succeir aquest dilluns, a les 20.45 hores, quan es va produir un robatori amb violència en un establiment comercial de la Plaça Sant Joan de Lleida.

 

Un jove va intentar sostreure vuit jaquetes i, en ser descobert per la treballadora, li va donar una empenta i va fugir corrents. Durant la fugida li van caure algunes de les peces que volia robar. Una dotació de paisà, del Grup de Delinqüència Urbana, va observar l'estira-i-arronsa del lladre amb la dependenta. Immediatament, van seguir al lladre i el van interceptar. Els mossos van comprovar que havia aconseguit sostreure tres jaquetes. El detingut, que té nombrosos antecedents, passarà aviat a disposició judicial davant del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia.

Dos agents dels Mossos d'Esquadra detenint una persona

detenen un home per un robatori violent en un establiment de l'eix comercial de Lleida | Mossos d'Esquadra

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat un grup criminal

La Guàrdia Civil ha desmantellat un grup criminal que sostreia coure, amb la detenció de cinc veïns de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès). Els arrestats, d'entre 33 i 43 anys, pertanyen a un mateix clan familiar d'Europa de l'Est. Se'ls relaciona amb, com a mínim, una desena de robatoris amb força de cablejat de coure en plantes fotovoltaiques de Lleida, Castelló, Navarra i Saragossa.

 

La Guàrdia Civil va poder recuperar part del material sostret, més d'1,5 tones de cablejat de coure, que transportaven en vehicles després d'un robatori en una planta solar de Lleida. El cos també ha investigat altres tres persones, d'entre 36 i 50 anys, que presumptament compraven cablejat de coure procedent dels robatoris comesos per la banda. La Guàrdia Civil va obrir una investigació arran de diversos robatoris de coure que van tenir lloc a Navarra i que seguien un mateix patró. Dies previs, els lladres inspeccionaven la zona i feien saltar les alarmes per detectar la capacitat de resposta.

 

Quan l'organització considerava que es donaven les condicions de seguretat per robar en una planta fotovoltaica, hi accedien tallant part de la tanca perimetral i després tallaven els extrems del cablejat instal·lat, l'extreien i carregaven el material en un primer vehicle i un segon vehicle era utilitzat de llançadora per evitar els possibles controls policials. Posteriorment, lliuraven el material robat a una empresa de gestió de residus.

 

En el marc de l'operació anomenada 'Neos Phos', el cos va poder situar l'organització delictiva a l'Hospitalet de Llobregat i determinar que estava integrada per membres d'un clan familiar originari d'Europa de l'Est, perfectament jerarquitzat i coordinat en l'execució dels delictes de robatoris amb força.

 

La presència de la banda prop d'una planta fotovoltaica

Després de detectar la presència de la banda prop d'una planta fotovoltaica, la Guàrdia Civil va muntar un dispositiu amb què va interceptar els vehicles en què viatjaven els membres de l'organització, que van ser detinguts. En un dels vehicles, transportaven 1,5 tones de cablejat de coure que havia estat robat hores abans en una planta fotovoltaica de Lleida.

 

Posteriorment, la Guàrdia Civil va registrar a l'Hospitalet de Llobregat el lloc des d'on comencen els robatoris i va localitzar diferents proves que implicaven els cinc detinguts en els robatoris comesos, així com informació sobre el destí que li donaven al material sostret de les plantes fotovoltaiques. En concret, el venien a una empresa de tractament de residus propera a l'Hospitalet. Les inspeccions efectuades també van permetre a la Guàrdia Civil confirmar la implicació d'altres tres persones, que han estat investigades pel delicte d'encobriment de material robat.