La CUP de la Seu destinarà 4.000 euros a associacions sense ànim de lucre

Membres de la CUP presentant la campanya 'Diners al carrer' el 30 d'octubre del 2018

Membres de la CUP presentant la campanya 'Diners al carrer' el 30 d'octubre del 2018 | LleidaDiari.cat

 

La CUP de la Seu d'Urgell ha posat en marxa la campanya «Diners al carrer» amb l'objectiu de retornar a la ciutadania una part dels ingressos que han rebut de l'ajuntament. Es tracta de 4.000 euros que suposen un 30% del total. D'aquests diners se'n podran beneficiar les associacions sense ànim de lucre de la zona. Totes les entitats que ho desitgin tenen fins al 7 de gener del 2019 per presentar els projectes. Les donacions podran arribar fins al 70% del projecte i en un màxim de 1.000 euros.

 

Des de la CUP creuen que «la clau per a la transformació social no és la representació institucional sinó la força del moviment popular i l'organització popular», i per tant d'aquesta manera diuen que contribueixen «al creixement i enfortiment del teixit social», una prioritat per la formació. Durant aquesta legislatura, pel que fa a despeses, la CUP ha gastat 2.306,39 euros en funcionament propi de la candidatura, 2.402,50 com a contribució a la CUP en l'àmbit nacional, 4.529,16 euros en diversos projectes d'Unitat Popular en l'àmbit local i ara destinarà 4.000 euros a la iniciativa «Diners al carrer».

 

Altres decisions semblants de la CUP a la demarcació de Lleida

La CUP de Tàrrega va tornar a sortejar, com cada any, les entrades pels espectacles de Fira Tàrrega que es reserven de forma gratuïta pels regidors de l'ajuntament; quatre entrades dobles per cada regidor. Des de la formació afirmen que «el sorteig anual d'aquestes entrades és un acte de denúncia i visualització dels privilegis que gaudeixen tots els regidors del consistori». Amb aquest acte, juntament amb la renúncia a les veneres de regidor, els pins i les targetes d'aparcament gratuït, els regidors de la CUP renuncien també a 24 entrades (quatre entrades dobles per regidor), a triar entre tots els espectacles que ofereix Fira Tàrrega. La formació insisteix un any més amb la necessitat d'acabar amb aquests privilegis i l'eliminació de les barreres i distanciaments entre representants i representats, alhora que expressa el rebuig a les despeses supèrflues que tot això suposa.