Creen un servei per fomentar l’ús del català a les empreses per a treballadors de fora de Catalunya

La patronal Cecot ha posat en marxa CATacull, un servei empresarial d’acollida lingüística per fomentar l’ús del català en el dia a dia dels treballadors. Es tracta d’un mecanisme que s’ofereix a les 35.000 empreses que hi estan vinculades i que s’adreça a empleats procedents de fora de Catalunya perquè puguin integrar la llengua catalana en les seves rutines en l’entorn laboral, així com aquelles persones que tenen dificultats en comunicar-se amb l’idioma. La patronal posa a l’abast de l’empresa material audiovisual i altres recursos, així com una guia per al voluntari per la llengua que hi hagi a cada empresa, que s’encarregarà d’introduir-hi el català en aspectes vinculats amb les rutines de la companyia o altres dinàmiques quotidianes.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

El servei s’adreça al món de l’empresa, sobretot per aquelles persones que són de fora de Catalunya, tot i que també en planteja per a persones que no solen fer servir el català en l’àmbit laboral. La finalitat és enfortir la llengua catalana, amb tres aspectes que se centren en la difusió i el suport a les persones que assumeixen el paper de voluntàries per la llengua.

 

«Oferim unes càpsules audiovisuals d’acollida per a persones treballadores que no tinguin la llengua catalana com a pròpia perquè s’acostumin a utilitzar-la», explica Pere Ejarque, assessor de Responsabilitat Social Corporativa de Cecot.

 

Les empreses, a més, tenen a disposició una guia amb recursos útils per enfortir l’ús del català a les organitzacions, ja sigui en la comunicació interna com en la seva aplicació en documents com ara formularis, pressupostos o factures. «Oferim també una guia per a la creació de voluntaris per la llengua, amb recursos i materials per a la persona que acompanyi els que fan ús d’una altra llengua», afegeix Ejarque.

Aquesta persona s’encarregarà de fer l’acompanyament al treballador que vulgui aprendre l’idioma i aplicar-lo en el seu dia. «L’objectiu és crear situacions en què només pugui parlar català, i també escoltar-lo», detalla Laia Sabater, tècnica d’orientació laboral de la patronal.

 

Es tracta de moments del dia a dia vinculats amb la seva activitat productiva, però també fora de l’entorn laboral, si així ho vol el treballador. «Són situacions que es pot trobar a nivell d’empresa, a l’hora de fer el cafè o anar a esmorzar, on la persona voluntària només li parli en català, o a l’hora de fer compres en el dia a dia», apunta Sabater. El servei es dirigeix a totes les empreses vinculades a Cecot, unes 35.000, però està obert a totes aquelles que demanin assessorament en la matèria.