Articles

Nous controls a la carretera: Es mesuraran les emissions dels vehicles i es preveuen sancions dures

  • setembre 1, 2020
  • 2 min read

La Unió Europea preveu que es facin controls per supervisar les emissions dels vehicles | Mossos d'Esquadra

 

Atenció perquè a partir d'ara qualsevol persona que estigui al capdavant del voltant del seu vehicle pot ser aturada per un control totalment nou. A partir d'aquest dimarts 1 de setembre entra en vigor a la Unió Europea la nova norma comunitària que posa el focus sobre l'homologació i vigilància del mercat automobilístic, remolcs, sistemes i components, amb l'objectiu que els vehicles que circulen a les carreteres europees siguin més segurs i respectuosos amb el medi ambient.

 

Això com es trasllada a les carreteres? Es preveuen controls aleatoris per sorpresa a cada país i inclòs des de la mateixa Comissió Europea amb multes de 30.000 euros per vehicle per supervisar les emissions dels vehicles. D'aquesta manera, es vol reforçar el procés d'homologació i control de les emissions dels fabricants de cotxes i detectar amb més facilitat els fraus i dissuadir les marques automobilístiques.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

La Comissió Europea vol endurir els controls

Segons ha informat la Comissió Europea, la nova norma comunitària millorarà la qualitat i la independència de l'homologació a la indústria, també servirà per endurir els controls dels vehicles per entrar al mercat i reforçarà el sistema general amb una major supervisió europea. Per aquest motiu, la Unió Europea realitzarà tests independents a la indústria automobilística així com a vehicles en circulació.

 

Està previst que Brussel·les estableixi controls de compliment i conformitat als països de la Unió Europea, sigui als laboratoris com a la carretera per assegurar que tothom compleix amb la legislació vigent. Tal com indica el comissari de Mercat Interior, Thierry Breton, els europeus esperen conduir vehicles menys contaminants i més segurs, un fet que comporta «controls més estrictes» al sector. 

 

«Això comporta una supervisió real en l'àmbit europeu. Per aquest motiu a partir d'ara la Comissió podrà realitzar controls a tota la UE i imposar multes de fins a 30.000 euros per automòbil a un fabricant quan s'infringeixi la normativa», ha afirmat el comissari. Finalment, ha afegit que la reforma segueix l'objectiu de Brussel·les de promoure una mobilitat més segura i neta.

Sobre l'Autor

Julia Navarro

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.