4.300 comerços del territori posen en marxa una campanya per reivindicar el comerç local

PIMEC Comerç Lleida ha llançat la campanya ‘Escolta el batec del teu comerç‘ amb l’objectiu de destacar la importància del comerç i la restauració locals, subratllant les seves virtuts i el seu valor afegit. Aquesta iniciativa, que compta amb la participació d’aproximadament 4.300 establiments comercials i d’hostaleria de tot el territori, pretén fomentar la consciència col·lectiva sobre els beneficis de comprar i consumir localment.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Baner-300x600-JAC-Satisfaccio-EMPRESES-VALOR-AFEGIT-multisectorial

Durant la presentació, Manel Llaràs, president de PIMEC Comerç Lleida, va destacar que aquesta iniciativa, ja realitzada a Lleida l’any anterior, s’ha ampliat a tot el territori català per consolidar-la com una plataforma de reivindicació, aglutinant totes les veus possibles. A Lleida, una novetat destacada és la incorporació d’associacions i entitats veïnals que consideren el comerç com una part essencial dels barris i les comunitats, incloent-hi la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida i altres organitzacions. 

En el mateix sentit, la Federació d’Hostaleria de Lleida també s’ha sumat a la campanya, subratllant la relació intrínseca entre comerç i restauració. Ramon Solsona, gerent de la Federació d’Hostaleria, va remarcar que «comerç i restauració van de la mà» i que aquesta col·laboració és fonamental. 

Llaràs va expressar que la campanya, que engloba més de 19.000 establiments a tot Catalunya, ha de ser un impuls per al comerç i la restauració locals, ja que contribueixen a la creació de riquesa i a la diversificació de l’ofertaA més, va subratllar la importància de recuperar la tradició de les compres nadalenques amb qualitat i serveis propis d’aquestes dates. A diferència del Black Friday, Llaràs va assenyalar que aquesta iniciativa s’allunya de les grans corporacions digitals i establiments comercials massius, ja que representa valors diferents que cal promoure.

Les associacions participants decoraran els seus establiments amb la imatge gràfica de la campanya i difondran els valors de la proximitat a través de les xarxes socials. A més, es realitzaran altres accions als comerços, com el repartiment de globus, obsequis, vals de compra, exposicions de fotografies d’artistes locals i tematitzacions especials, programades per als dies 1, 2 i 3 de desembre. La campanya s’estendrà comunicativament durant tot el mes per aprofitar l’època de compres nadalenques.