Cultura

La cervesa d’oli d’oliva amb segell lleidatà arrasa en uns premis a Europa

Marta Romera
  • octubre 21, 2022
  • 4 min read
La cervesa d’oli d’oliva amb segell lleidatà arrasa en uns premis a Europa

Oliba Green Beer, la primera cervesa verda d’oliva del món ha estat premiada amb el guardó SIAL Innovation Award 2022 de París com a beguda alcohòlica més innovadora a través de la seva varietat.

 

Dins la diversitat de productes que optaven als 15 premis d’innovació, la varietat ‘The Empeltre One’ d’OliBa Green Beer (marca propietat del Grupo Costa) ha estat escollida dins de la secció de begudes alcohòliques, en què competia amb més de 100 candidats internacionals. El lliurament de premis ha tingut lloc a París, el 15 d’octubre, coincidint amb el transcurs del Saló internacional de SIAL, celebrat del 15 al 19 d’aquest mes al Parc des Expositions de París-Nord Villepinte, on Grupo Costa també participa a través del seu holding agroalimentari Costa Food Group amb les marques més representatives.

 

La marca va ser guardonada el 2020 amb el Premi de l’Escola Superior de l’Oli d’Oliva (ESAO) a la Innovació, el Premi a la Innovació Tecnològica Agroalimentària (PITA) i més recentment va obtenir el segon premi al World Class Food & Beverage a l’Internacional Taste Awards de Dubai 2022.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

El CEO d’Oliba Beern Green, Iván Caelles ha realitzat diferents xerrades a les facultats d’Economia a explicar la seva experiència. Fa dos anys va crear una cervesa que utilitza l’oliva com a matèria primera. Sabia que funcionaria. Però no sabia que ho faria tant. Va topar-se amb la pandèmia i no podia fer, com pretenia, una presentació presencial, amb xefs de prestigi i tastets. Es va veure obligat a fer-ho en format virtual, per les xarxes. Resultat? Èxit planetari. Rebia encàrrecs d’arreu del món.

Però era una cervesa de producció petita i artesana. Com fer front a les garanties de subministrament que alguns molt bons clients demanaven? Associar-se amb un grup empresarial per fer front a les despeses que requeria ampliar la producció. I aquí entra Grupo Costa, un important grup del sector alimentari que ha fet possible que l’empresa d’Ivan Caelles passi de produir 10 mil litres al mes (ara fa sis mesos) a projectar produir-ne 150 mil al mes.

 

El seu producte innovador agrada tant que, a banda d’assegurar-se plaça en països tan cervesers com Alemanya o Països Baixos, ara també ha entrat a França, Bulgària, Noruega… Després del seu pas per la Fira Alimentària – a l’abril passat a Barcelona- ja té assegurada l’entrada a l’Àsia: Taiwan, Vietnam, Filipines, Japó… i ara intenta obrir-se camí també als Estats Units i el Canadà.

En aquest sentit, el mateix Caelles ha explicat a LleidaDiari.cat que la rebuda d’aquest premi ha estat un nou «trampolí» que els ha tornat a impulsar i els ha donat la oportunitat d’obrir-se nous mercats internacionals.

 

I per a no parar de créixer, l’Oliba Beer Green també és apta per a celíacs i ara, l’empresa està treballant per fer versions que siguin també aptes per a diabètics, aptes per a jueus (cervesa kosher) i aptes per a àrabs (sense alcohol). I així continuar sumant països i consumidors d’aquest que té, com a ingredient diferenciador, olives produïdes al Pallars Jussà.

Iván Caelles, és el CEO de OliBa Green Beer, enginyer agrònom inquiet i innovador, creador de la cervesa OLIBA Green Beer el 2020, la primera cervesa verda amb olives del món. Una beguda mediterrània creada al Pirineu que representa el paisatge que l’ha vist nàixer: la Vall de Barcedana. La seva recepta única inclou 7 varietats d’olives autòctones del Pallars Jussà.

 

Un emprenedor que ha rebut assessorament de GLOBALLEIDA què, després de dos anys de llançar aquest producte, obrir mercat als EUA i el Canadà i assegurar-se posicions a l’Àsia ha estat premiat amb el guardó SIAL Innovation Award 2022 de París com a beguda alcohòlica més innovadora a través de la seva varietat ‘The Empeltre One’.

En aquest sentit, Caelles destaca la seva experiència amb GLOBALLEIDA com a «molt positiva», ja que des d’un primer moment «ens han ofert un guiatge per a fer créixer una empresa amb un projecte embrionari i impulsar-la cap a l’èxit». A més a més, destaca el seguiment que han ofert des de l’entitat i la difusió de la seva marca, el seu producte i les seves ganes de continuar bevent-se el món.

Marta Romera
Sobre l'Autor

Marta Romera

Marta Romera (Castelló de la Plana, 1989). Llicenciada en periodisme per la URV. Redactora de LleidaDiari.cat des del 2017. Durant cinc anys va ser redactora al diari 'La Mañana' de Lleida i en l'actualitat col·labora a Onda Cero Lleida. També és corresponsal de l'Agència EFE a la demarcació de Lleida. El meu Linkedin

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *