Categories: Lleida

CCOO proposa millores per augmentar les places d’Avant entre Lleida i Barcelona

CCOO de Lleida ha elaborat un informe detallat que planteja diverses propostes per abordar les deficiències del servei Avant entre Lleida i Barcelona. Aquestes propostes inclouen un augment substancial del nombre de places disponibles, amb un increment que oscil·la entre el 40% i el 50% de mitjana, i fins i tot arriba al 60% en les hores de més demanda, particularment entre les 6 i les 8 del matí. Entre les iniciatives suggerides, destaca la inclusió d’un tren addicional durant les hores punta i la reserva de seients bonificats en 6 trens d’AVE per direcció que ja tenen parada a Lleida. A més, es proposa una reducció del preu del bitllet de la tarifa general a 20,10 euros.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La presentació de l’informe va comptar amb la participació de representants institucionals, empresarials i d’entitats veïnals, així com amb membres de la comunitat d’usuaris del servei Avant. Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO Terres de Lleida, i Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Mobilitat i Medi Ambient de CCOO a Lleida, van liderar la presentació de les propostes.

El document detalla fins a quatre alternatives encaminades a assegurar un notable augment en la disponibilitat de places en el servei. A més, es planteja la possibilitat d’introduir un nou comboi que arribi a Barcelona a les 7 del matí, juntament amb una revisió tarifària. Puivecino va destacar que aquestes propostes són immediates i amb un cost mínim, ja que es basen en recursos existents.

Un dels principals problemes identificats és la manca de places, especialment durant els dies laborables en les hores de màxima afluència, cosa que provoca que els bitllets s’esgotin amb molta antelació. Segons Puivecino, aquesta situació és intolerable i afecta greument la qualitat de vida dels usuaris, molts dels quals es veuen obligats a recórrer al vehicle privat.

Les autoritats locals i regionals, així com els representants del govern espanyol, han expressat el seu consens en la necessitat d’implementar millores significatives en el servei actual per satisfer la demanda creixent. En aquest sentit, s’ha destacat la importància d’adaptar les freqüències i els preus dels bitllets per garantir la sostenibilitat i el desenvolupament del territori.

Finalment, Renfe ha anunciat que estudiarà les propostes presentades per CCOO per determinar la seva viabilitat i compatibilitat amb el servei existent. Tot i això, l’operadora ha advertit que l’increment de places restringides com a servei Avant pot representar un desavantatge enfront de la competència, malgrat que altres operadors no ofereixin servei directe a Lleida.

Sara Escrivà

Recent Posts

Anuncien la previsió d’obertura de les estacions d’FGC després de les primeres nevades

Les estacions d'esquí de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) confien obrir pistes de…

11 hores ago

Troben morts un home i una dona catalans en un hotel rural de Medinaceli

La Guàrdia Civil investiga les causes de la mort d'un home i una dona catalans…

13 hores ago

Protecció Civil alerta: Precaució a la carretera i evitar sortides a l’alta muntanya

Protecció Civil ha demanat precaució a la carretera aquest cap de setmana per l'arribada del…

17 hores ago

L’arbre de Nadal fet de ganxet més alt de Catalunya es troba a la demarcació de Lleida

Alcarràs ha inaugurat aquest dijous 6l'arbre més alt de Catalunya fet amb quadrats de ganxet…

17 hores ago

Un menor de 15 anys apunyala a Lleida al seu company de pis, de 39

Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest divendres a la tarda un menor d'edat per haver…

18 hores ago

El Hiopos Lleida anuncia una nova incorporació al primer equip

El Hiopos Lleida incorpora al jugador nordamericà Chevez Brandford Goodwin a la seva plantilla. El…

23 hores ago