CCOO denuncia greus deficiències en el funcionament de la divisió de trànsit dels Mossos

El Sector de Mossos de CCOO denuncia que el cos de Mossos d’Esquadra es nega a fer que l’especialitat de trànsit depengui del Servei Català del Trànsit per pal·liar l’increment de mortalitat a les carreteres i a regular de forma professional la participació dels agents en el servei de seguretat en la Volta Ciclista a Catalunya.

“Aquest passat cap de setmana hem conegut que hi ha hagut 30 víctimes mortals a les carreteres catalanes el 2023. Una xifra esgarrifosa, que fa que des del sector de Mossos de CCOO insistim des de fa molt de temps a la Comissaria General de Mobilitat i al mateix Departament d’Interior per tal que posi remei de forma ràpida al deteriorament que pateix l’especialitat de trànsit. S’han d’incrementar els controls i la presència policial a les carreteres per tal d’evitar l’increment de mortalitat.” Afirma CCOO.

 

Els responsables de la divisió de trànsit del Cos de Mossos d’Esquadra es neguen a reunir-se amb els responsables de Trànsit de CCOO després que des de fa més de tres anys estem insistint en solucions que, entre altres coses, passen perquè l’especialitat depengui del Servei Català del Trànsit. Des de CCOO creuen que això resoldria de forma ràpida i eficient la manca d’efectius, de material i de vehicles que pateix el col·lectiu amb l’objectiu de reduir la mortalitat a les nostres carreteres.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Ara mateix es pateix una manca d’efectius i de vehicles policials mai vista a les carreteres de Catalunya. La situació és fruit de la manca d’inversió dels anteriors governs en una de les especialitats que més servei dona a la ciutadania. Però també hi ha influït la falta de previsió i la nefasta gestió del Cap de la Divisió de Trànsit. La manca de vehicles fa que les patrulles es quedin a les oficines. 

 

Davant la situació descrita, des de la plantilla de CCOO es demana que el càrrec del responsable de la Divisió sigui substituït generacionalment per un altre comandament a l’altura de les circumstàncies, però el Cos no ho accepta i el Departament d’Interior no ho permet. El Departament gira l’esquena als treballadors i tanca files al costat del Cap de la Divisió davant d’una reivindicació justa que l’única cosa que reclama és treballar en condicions laborals i materials dignes per reduir la mortalitat a les carreteres catalanes. “Si aquest exemple ho extrapolem al context d’un directiu d’una empresa privada, el resultat seria ràpid i contundent”, remarca CCOO.

 

A més, la realització de la Volta ciclista a Catalunya genera descontent i polèmica entre els treballadors i treballadores. L’actual edició ha provocat la indignació entre la plantilla per la forma en la qual els i les motoristes han sigut seleccionats, ja que la participació en la volta, comporta una elevada quantitat econòmica en forma d’hores extraordinàries per les assistentes. Des de fa molts anys, la selecció de la plantilla que acompanya la prova esportiva no es realitza seguin criteris evidents de professionalitat, sinó d’arbitrarietat. En molts casos, s’utilitza la volta ciclista a Catalunya i la volta ciclista a Espanya com premi o moneda de canvi per part d’alguns caps policials als i les agents que per algun motiu els han acompanyat en la presa de decisions durant l’any. Aquestes decisions es prenen sota els paraigües i aprovació del Cap de la Divisió de Trànsit, el qual és ampli coneixedor dels fets perquè des de CCOO se l’ha informat degudament per escrit.