Catalunya Ràdio participa al congrés internacional Radiodays Europe amb una ponència sobre audiència jove

Catalunya Ràdio ha viatjat aquest dilluns a Lisboa (Portugal) per participar al congrés internacional Radiodays Europe, un punt de reunió anual del sector radiofònic.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
 

La trobada, centrada en aquesta edició en la transició cap al podcast, ha reunit més de 1.500 participants de 62 països. Entre ells, Catalunya Ràdio ha estat l'única representant del territori català i del conjunt de l'Estat, una fita «històrica» per a l'emissora, ha expressat a l'ACN la cap de noves plataformes de TV3 i Catalunya Ràdio, Judith Argila, que ha intervingut a la taula rodona 'Recuperar els oients més joves' per presentar el programa 'Adolescents XL' com a cas d'èxit. 

Catalunya Ràdio participa al congrés internacional Radiodays Europe amb una ponència sobre audiència jove

Pla general de l'auditori on s'ha celebrat la taula rodona 'Recuperar els oients més joves', amb la participació de Catalunya Ràdio, en el marc del congrés Radiodays Europe a Lisboa | LleidaDiari.cat

S'ha parlat sobre les noves plataformes

La trobada Radiodays Europe, «la Champions de les ràdios», en paraules del director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha preparat entre diverses taules rodones, un debat sobre com atraure audiència jove. «La ràdio està perdent els oients més joves i la gran pregunta és com recuperar-los», plantejava com a punt de partida l'activitat.
 

Per a Argila, la clau per connectar amb aquest perfil de públic és donar-li la paraula: «No n'hi a prou amb estar a les plataformes on estan els joves, no n'hi ha prou amb treballar amb els formats que estan consumint, sinó que es imprescindible que a l'altra banda del micro hi hagi algú de la seva pròpia edat perquè pugui explicar, des de la seva sensibilitat i des del seu punt de vista, la seva forma de veure la vida», ha remarcat a l'ACN.
 

Entre les qüestions tractades durant el congrés, la cap de noves plataformes de TV3 i Catalunya Ràdio destaca temes com quins han de ser els entorns en els quals s'han de publicar els podcasts, com s'han de monetitzar aquests continguts o com es poden crear «mostradors» per ensenyar-los.
 

En aquesta línia, el programa 'Popap' de Catalunya Ràdio, presentat per Mariola Dinarès, ha anunciat aquest migdia en una emissió especial des de Lisboa que el novembre estrenarà el podcast 'Felicitat digital' per complementar i aprofundir els continguts de la ràdio en directe.