La puntuació obtinguda per Catalunya vol dir que l’alumnat pot aplicar coneixements matemàtics bàsics en situacions senzilles. El rànquing l’encapçala Corea amb una puntuació de 594, seguida de Japó (591) o Lituània (561). Per comunitats autònomes, Catalunya torna a tancar el rànquing sent la tercera amb pitjors resultats, només per davant de les Canàries (485) i les Balears (473). Les puntuacions més altes les obtenen a Castella i Lleó (522), Astúries (520) i Madrid (519). Pel que fa al rendiment, Catalunya se situa entre els cinc territoris participants a l’estudi amb nivells més baixos, per davant de Bèlgica, Nova Zelanda, França i Xile i a poca distància d’Espanya, on un 9,8% dels alumnes tenen un nivell molt baix, un 28% baix, un 36,9% intermedi, un 21,1% alt i un 4,2% avançat.
Per comunitats, els que obtenen millors resultats tornen a ser Astúries, Castella i Lleó i Madrid. Si s’aplica la variació pel gènere, les dades mostren que les alumnes catalanes obtenen 17 punts menys que els nens (481 d’elles per 498 d’elles). Pel que fa als nivells de rendiment, si bé l’intermedi és el més freqüent en ambdós gèneres, en el nivell alt els nens superen en 6,2 punts percentuals a les noies (20,7% versus 14,5%). En l’extrem superior, on s’hi troba l’alumnat extraordinari, els alumnes doblen les alumnes (4,4% versus 1,9%). En el nivell molt baix, són les noies les que superen en 3,6 punts percentuals als nois, però tot i així no arriben al màxim desitjable de no assoliment, situat en el 15%.
Millor puntuació en ciències però també a la banda baixa
L’estudi analitza també els resultats en ciències i mostra que són millors que en matemàtiques en el cas de Catalunya, tot i que també se situa a la banda baixa en el conjunt de països analitzats. En concret, l’alumnat de quart de primària obté una puntuació mitjana global en ciències de 502 punts, assolint el nivell intermedi en l’escala de rendiment de la competència. L’alumnat d’aquest nivell coneix i aplica conceptes científics sobre plantes i animals, i té coneixements bàsics sobre la salut humana, les propietats de la matèria, l’energia i la llum, i mostra una comprensió bàsica de la superfície de la Terra. Si s’analitzen els resultats per gènere, s’observen puntuacions similars a Catalunya.