Categories: Comarques

Diverses carreteres lleidatanes, entre les més perilloses de l’Estat

Lleida compta amb alguns dels trams de carretera més perillosos de tot l’Estat, segons l’informe 2025 elaborat per l’Associació Automobilistes Europeus Associats (AEA), que analitza els punts negres de la xarxa viària estatal durant el període 2018-2022. Aquest estudi destaca els trams amb un índex de perillositat mitjà (IPM) deu vegades superior al de la mitjana estatal.

 TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Concretament al territori de Lleida, la carretera N-230 és especialment conflictiva, amb trams perillosos als punts quilomètrics 8, 117, 124, 125 i 157. Alguns d’aquests trams han registrat fins a 18 víctimes en només cinc anys. També l’N-240, en els punts quilomètrics 111 i 115, presenta índexs elevats de sinistralitat, així com l’N-141, que amb només 606 vehicles diaris en algun tram, arriba a un IPM de 241,5, molt per sobre de la mitjana estatal (8,2).

Catalunya: l’N-260, protagonista

En l’àmbit català, l’informe identifica 50 trams perillosos, destacant la carretera N-260 com una de les més conflictives, especialment al Pirineu i comarques gironines. Aquesta via acumula múltiples trams amb alts índexs de sinistralitat, alguns dels quals superen els 300 punts d’IPM.

També destaquen trams de l‘N-340 i la T-11 a Tarragona. En concret, el quilòmetre 17 de la T-11 ha registrat 92 accidents i 145 víctimes en només cinc anys, sent un dels trams més perillosos de tota la xarxa estatal.

A Espanya: 270 trams perillosos

A nivell estatal, l’informe d’AEA detecta 270 trams de risc alt repartits en 72 carreteres de 43 províncies. En total, s’hi han registrat 1.591 accidents amb 2.273 víctimes, majoritàriament lleus. Destaca el tram de l’A-77a a Alacant (km 0) com el més perillós del país, amb 110 accidents i 158 víctimes.

Les carreteres convencionals són les més problemàtiques, especialment les que combinen alta intensitat de trànsit amb deficiències en infraestructura. Malgrat que l’índex global de perillositat ha baixat lleugerament respecte al període anterior, l’AEA alerta que calen mesures urgents per reduir els riscos.

L’AEA insisteix que, malgrat que tradicionalment es responsabilitza el factor humà, l’estat de la infraestructura juga un paper clau en la seguretat viària. Per això, proposen identificar i actuar sobre aquests punts negres per reduir la sinistralitat, especialment en zones com les comarques de Lleida, que combinen vies de muntanya amb trànsit intens i infraestructures millorables.

Laura Biela

Laura Biela Abad (Lleida, 1987). Llicenciada en Periodisme per la Universidad Carlos III de Madrid. Directora de LleidaDiari.cat des de l'any 2017, després que el digital lleidaalminut.com, nascut al 2012, canviés de color i d'imatge per convertir-se en LleidaDiari.cat. El meu Linkedin

Recent Posts

Mor un jove durant la nit de Sant Joan després de caure de la muralla de la Seu Vella

Un jove de 25 anys ha mort la matinada d'aquest dimarts després de caure de…

2 hores ago

L’última pedregada danya en alguns punts de la Segarra el 100% del cereal

La tempesta amb pedra que va caure diumenge a la tarda escombrant punts de les…

5 hores ago

Balanç Revetlla: 1.356 avisos i un nadó ferit greu per cremades

Un nadó d’un mes ha resultat ferit greu a Palau-Solità i Plegamans amb cremades de…

5 hores ago

Alerta sanitària per presència de salmonella en fuet envasat

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha informat, a través del Sistema Coordinat…

20 hores ago

Catalunya, en alerta per temperatures extremes fins dimecres

Protecció Civil ha activat aquest dilluns el pla PROCICAT per l'episodi de calor intensa que…

20 hores ago

L’ambivalència de rols de víctimes i victimaris, en un Simposi a la UdL

Víctimes i victimaris: ambivalència de rols. Aquest és el fil conductor del 6è Simposi d'Investigació…

21 hores ago