Presenten la campanya de la temporada de floració ‘Endinsa’t a Aitona’

La diputada i alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol; el productor local, Jordi Vidal; l’organitzadora de la jornada de blossom (floració), Judith Calzada, i la tècnica de Turisme, Bea Obis, han presentat aquest dimecres la campanya de la temporada ‘Endinsa’t a Aitona’, emmarcada en la promoció del Fruiturisme, que se celebrarà entre els dies 26 de febrer i 27 de març.

Com cada any, s’oferiran visites guiades i lliures pels camps fruiters en floració del municipi, així com activitats paral·leles. Entre les rutes –que es podran fer a peu o en bicicleta– destaquen la ruta turística ‘Robert Capa a Aitona’, la passejada pel nucli antic d’Aitona, o ‘Aitona, bressol de sants’.

 

Rosa Pujol ha destacat que, una vegada superada la pandèmia i amb expectatives molt altes respecte de la possibilitat de millorar les xifres de visitants prèvies a la crisi sanitària, vol seguir situant el fruiturisme «com el projecte turístic líder al territori», per donar valor a la feina de la pagesia. L’última edició 24.000 visitants van participar en algunes de les activitats proposades en la campanya de floració.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

En aquest sentit, ha explicat que els dos primers caps de setmana de març estan pràcticament plens i que, com ja ha passat en anteriors edicions, arriben visitants d’arreu del món, de països com Japó, Vietnam, Argentina o Mèxic, i de tot el territori català, amb un especial interès dels col·legis professionals.

 

Entre les activitats proposades destaquen la segona edició de la Trobada de tractors i cotxes antics, que tindrà lloc el 26 de febrer; la primera jornada de blossom, que es farà el dia 4 de març i que “permetrà connectar amb la natura a través de propostes com un esmorzar, una visita a la cova del Pare Palau i als camps, i sessions de meditació, Hatha i relaxació”, segons ha explicat Judith Calzada; la XI Caminada Popular (5 de març); una caragolada solidària (18 i 19 de març) en favor de les Germanetes dels Ancians Desemparats, i una bicicletada familiar (19 i 25 de març).

A més, es faran rutes fotogràfiques aprofitant la posta de sol, que, tal com ha comentat Bea Obis, «serviran per immortalitzar l’espectacularitat del contrast de la posta de sol amb la floració dels camps». També s’ha previst una ruta de mascotes.

 

Una de les grans novetats és la presentació de les magdalenes ‘Oh! El petit pecat d’Aitona’ i ‘Oh! El petit plaer d’Aitona’, farcides de préssec i xocolata, respectivament, i elaborades pels productors locals Ca la Kika, Pangea i Rustik. També s’aposta per les figues, per primer any, i se segueix amb l’apadrinament d’arbres que amb l’arribada de la pandèmia va decréixer i que s’espera que torni a les xifres de 2019.