
L’últim divendres de novembre és una data marcada al calendari de consumidors i comerciants. Enguany el Black Friday ha arribat als carrers de Barcelona i ha donat el tret de sortida de la campanya de Nadal. La majoria de consumidors que durant el matí han passejat pels carrers de la capital catalana han constatat que hi ha ofertes específiques per aquesta data, tot i que han advertit que algunes grans cadenes han aprofitat els dies previs per apujar els preus i aquest divendres fer promocions fraudulentes.
Per la seva banda, les petites botigues han assegurat que es veuen obligades a fer descomptes. «Ens sentim molt pressionats», ha dit la propietària de la botiga de roba Santa Antònia, Emma Frigola, en declaracions a l’ACN. «Les grans cadenes han fet canviar les dinàmiques i el consumidor ens demana fer descomptes, però al petit comerç ens suposa molt d’esforç», ha resumit Frigola. El seu establiment, ubicat al barri de Sant Antoni de Barcelona, ha optat per oferir algunes ofertes ja des de principis de setmana i allargarà la campanya del Black Friday fins aquest dissabte.
«Volem intentar remuntar la temporada, perquè el temps tampoc ens ha acompanyat», ha lamentat. En aquest sentit, ha explicat que les altes temperatures durant la tardor han provocat que hagi costat vendre les peces d’abric.

Aquest divendres la roba ha estat la gran estrella de la jornada. Frigola ha confiat que tancarà amb un bon nivell de vendes el Black Friday i ha augurat també una «molt bona» campanya de Nadal, després de dos anys amb restriccions. «Hi tornen a haver molts sopars d’empresa i això ajuda al fet que la gent busqui roba», ha subratllat la propietària de la botiga Santa Antònia.
Escepticisme amb el Black Friday: »«Avui és un dia més
Altres petits comerços també de roba, en canvi, han decidit no sumar-se als descomptes. «No em puc permetre abaixar més els preus», ha sentenciat la propietària d’una botiga outlet de Barcelona, Lidia Noto. En el seu cas ha assegurat que la majoria de clients habituals ja saben que aquest divendres no ofereix promocions perquè els preus són reduïts durant tot l’any. «En el comerç petit tota aquesta campanya del Black Friday ens ha fet molt mal», ha lamentat.
Així mateix, comerciants d’altres sectors tampoc s’han adherit a la jornada de descomptes. Un exemple és el de l’òptica Bielsa Optics que ha assegurat que en el seu cas «és més complex» oferir descomptes perquè treballen amb cita prèvia i amb una atenció personalitzada al consumidor. «És una mica estrany oferir descomptes uns dies concrets i altres no», ha detallat el seu propietari, Alfons Bielsa. «Avui és un dia més per nosaltres», ha agregat.
Per competir amb les grans marques que sí que apliquen descomptes, Bielsa ha indicat que durant tot l’any ja tenen una zona d’outlet amb ofertes. «Les ofertes desmesurades fan més mal que bé al sector», ha criticat.