Aitona tanca una campanya de la flor històrica

Aitona ha tancat aquests darrers dies la temporada turística de la floració del 2023 després de
quatre setmanes de gran afluència de visitants a la vila. Un total de 27.300 persones -en el que és
un rècord de participació- han pres part aquest any de la campanya
i han gaudit de l’experiència
única de passejar pels camps de presseguers en flor.

Així, Fruiturisme confirma l’enorme interès que genera el projecte dins i fora de les nostres
fronteres. Un interès creixent que també s’ha tornat a manifest en l’arribada de visitants de totes les
nacionalitats, destacant-ne sobretot de països asiàtics com el Vietnam

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, fa una valoració molt positiva de la campanya d’aquest 2023 i
destaca que «les xifres de participació han superat totes les nostres expectatives. La floració ha tornat a Aitona amb més força que mai i el projecte ha sabut estar a l’altura de tots els visitants oferint-los una oferta lúdica i cultural que ha enamorat a tothom».

 

Rosa Pujol, a més, afegeix que «és un orgull veure com un cop més tots els nostres veïns i veïnes, pagesos, voluntaris, cooperatives, SAT’s, entitats… s’han bolcat amb la campanya. Ells
són la clau d’aquest èxit i el motiu pel qual Fruiturisme i Aitona està en boca de tothom i són
un actiu i un atractiu turístic privilegiat i únic al sud d’Europa».

 

Un any més, mitjans de comunicació d’arreu s’han fet ressò de la campanya a través de diferents notícies, reportatges, entrevistes o programes en directe des dels camps fruiters en flor d’Aitona. És el cas, per exemple, del programa ‘Islàndia’ de RAC1, ETB, La Sexta, Tele5, TV Lleida, el programa ‘Tot es mou’ de TV3, l’espai ‘Va de verd’ de La2, el programa ‘Paisatges encreuats’ de la XAL, l’agència alemanya de notícies Ruptly, la revista francesa Blumenhaus; o el SX3, el nou Super3.

També cal destacar la visita de Joel Castanyé, ambaixador de la iniciativa ‘Apadrina un fruiter’ d’aquest 2023, acompanyat d’alumnes en pràctiques del seu restaurant La Boscana per a conèixer el procés de l’arbre i com aplicar tècniques gastronòmiques partint de la flor.


Finalment, també cal valorar iniciatives com la campanya titulada ‘Amor libre’ que Jaiak i Joan Conejo han rodat a Aitona durant la floració; o el concurs intern que l’empresa Zara va organitzar al municipi.